sitemap Nieuwitalieweek4
  HOME ::

Week 4                       Nuenen - Milaan

10 augustus 2002 Castelletto 1516 km

De hele nacht heeft het ontzettend geregend, het leek wel een wolkbreuk.
In een droog minuutje vlug even naar de wc en daarna kwam de volgende hoosbui alweer aanzetten.
Alle boeken die we tot nu toe nog niet hadden gelezen kwamen tevoorschijn, de krant nog eens helemaal uitgeplozen en ook de Helse Patrouille kwam voor de dag en na een verplichte lees-sessie werd regelmatig een verplichte dut gedaan.
Heerlijk, om een dag zo te luieren.
Gelukkig hebben we voor noodgevallen zakjes eten bij ons. Kokend water erop en we hadden een redelijk smakelijke spaghetti.
Na een complete dag regen wordt alles wel erg klam dus we hopen voor morgen weer op een beetje zon….

11 augustus 2002 Castelletto 1516 km

Maar die hoop bleek ijdel want ook vandaag ziet het er niet goed uit.
Gelukkig kunnen we in de kantine een heerlijk ontbijt krijgen en volop koffie dus daar genieten we maar van. De tent begint nu toch wel enigszins te vervelen en je weet niet hoe lang dit grapje nog gaat duren.
Vandaag zijn er wel wat langere periodes zonder regen dus het is iets beter dan gisteren.
Tegen een uur of 6 is het inderdaad droog en komt iedereen langzaamaan weer naar buiten.
Nadat we bij de pizzeria hebben genoten van het eten worden we door de Brabanders uitgenodigd en hebben met hun een gezellige, droge, avond.

12 augustus 2002 Castelletto - Castelletto 52 km 1568 km

De zon schijnt!!

De Monta Rosa ligt vanuit de camping te schitteren in de zon. Ruim 4000 meter hoog en met mooie besneeuwde toppen. Er is dus niet overal regen gevallen.
Eindelijk kunnen we weer een paar kilometers maken en fietsen een gedeelte langs het Lago Maggiore.
Het is werkelijk prachtig weer en we hebben de mooiste uitzichten over het meer. Het lijkt wel of de wereld er na een paar dagen regen veel mooier uitziet!
Nadat we de familie uit Lieshout onze boeken en nog wat bepakking hebben meegegeven kunnen we met een gerust hart gaan slapen omdat we morgen de reis weer kunnen vervolgen.

13 augustus 2002 Castelletto - Ghirla 74 km 1642 km

Nadat we afscheid hebben genomen beginnen we met prachtig weer aan onze route.
Het 1e gedeelte hadden we gisteren ook al gefietst en hoe langer we langs het Lago Maggiore rijden, hoe mooier het wordt.
In Stresa is het de bedoeling om gezien te worden. Paraderen op de boulevard met veel glitter en glamour, grote hotels, heel veel cabrio's en geweldig om doorheen te fietsen.
In Intra nemen we het pont naar Laveno en verlaten daar dit mooie meer om een geweldig mooie natuur in te fietsen. Via een flinke klim komen we in Ghirla.
Op de camping aangekomen worden we meteen aangesproken door onze "buren" een gezin uit Odijk.
We moeten meteen plaatsnemen onder de partytent (!) om alles te vertellen over onze reis, want toen zij nog geen kinderen hadden was dat ook hun manier van vakantievieren. Na de nodige alcoholische versnaperingen zoeken we een restaurant op en bij terugkeer staat het bier alweer koud en hebben we een hele gezellige avond.

14 augustus 2002 Ghirla - Golasecca 70 km 1712 km

Na het verlaten van de camping verwachten we een mooie afdaling, want gisteren hebben we ook al de nodige klimmen gehad.
Nou vergeet het maar, het gaat gewoon door met klimmen. Het zijn geen lange klimpartijen maar wel ontzettend steil. We kijken van grote hoogte over het Lago Maggiore, een fantastisch uitzicht.
Tussen de felicitaties (vanwege de verjaardag van Carmen) door vervolgen we onze weg naar het Lago di Comabbio. Jammer genoeg is er maar 1 afschuwelijke camping dus fietsen we door naar Golasecca. Aan een rivier die uitmondt in het Lago Maggiore vinden we een camping.
We zijn weer bij het begin van het meer.

15 augustus 2002 Golasecca (I) - Overijsse (B) 51 km 1762 km

Op ons gemak alles ingepakt want we vliegen vandaag vanuit Malpenza naar Brussel.
Binnen 15 km zijn we op het vliegveld en kan het de- en monteren beginnen. Banden leeg laten lopen, stuur overdwars, fietshoes erover, de bob demonteren en de fietstassen erin en alles afplakken.
Alleen de bagage incl. bob is 48 kg. en dan komen de fietsen er nog bij maar er wordt niets van gezegd.
Fietsen en bagage worden door ons apart afgegeven, zelf nog even van kleding wisselen en we zijn klaar voor vertrek om 14:50 uur.
Binnen 70 minuten zijn we in Brussel en nadat we alles weer in goede staat is ontvangen begint het hele circus weer andersom.
Om 17:30 staan we alweer kant en klaar en zonder 1 meter te fietsen staat Frans te zweten als een gek.
Op een bekend wegdek, gat en scheur, fietsen we naar de camping die door Tinus D. is uitgezocht. Deze camping zou ± 20 km vanaf Zaventem liggen, maar na dik 40 km komen op de plaats van bestemming…..een door onkruid overwoekerde bouwkeet met de mededeling dat de camping is opgeheven en een verwijzing naar de volgende camping op 7 km afstand.
Nadat we deze 7 km niet alleen over de weg maar ook in hoogtemeters hebben overbrugd komen we op een camping die we niemand zullen aanbevelen maar waar we na enkele heerlijke Belgische specialiteiten tevreden gaan slapen.

16 augustus 2002 Overijsse - Hechtel-Eksel 97 km 1859 km

De eerste km richting Nederland rijden we via het knooppunten-netwerk. (KPN)
Na Leuven wordt dit moeilijker en zijn we gedwongen om kilometerslange rechte en warme weg te fietsen.
In Scherpenheuvel drinken we een kop koffie en zitten we tegenover de plaatselijke VVV waar Frans een KPN-kaart koopt.
De rest van de route gaat via prachtige fietspaden, ook veel onverhard maar bijna alles autovrij en midden in de mooie natuur. Daar kan Nederland nog wat van leren!

We komen op een camping met een loei van een plaats, een zwembad en een kantine dus we komen weer niets te kort.

16 augustus 2002 Hechtel-Eksel - Nuenen 56 km 1915 km

We vervolgen onze weg naar huis.
Ondanks dat er hier geen bergen, heuvels en vergezichten zijn genieten we van deze laatste fietsvakantiedag. De geweldig mooie route is hier debet aan; prettige fietspaden en mooie uitzichten en zo dicht bij huis!
In Neerpelt strijken we neer voor de brunch en is het een komen en gaan van honderden 4-daagse fietsers van Hamont.
De tocht wordt vervolgt via het terras bij de Achelse Kluis naar het terras van de Zwaan in Nuenen waar we in gezelschap van Harrie op een geweldig fijne vakantie proosten en trots zijn op onze prestatie!